راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند

خرید بهترین ساعت هوشمند بازار

در مقاله راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند به شما کمک میکنیم تا بر حسب قابلیت ها و میزان شارژدهی و باتری نوع صفحه نمایش و…. ساعت هوشمند مورد نظرتان را بخرید.

ساعت های هوشمند به شما کمک میکند تا اطلاعات موبایل شما به راحتی در دسترس باشد و بتوانید گوشی هوشمند خود را سریع  مدیریت کنید.

ممکن است موبایلتان از شما دور باشد و یا تلفن داخل کیف یا جیب شما باشد و شما تماس ها یا پیام های مهمی را از دست بدهید، ساعت‌های هوشمند با گوشی شما متصل می‌شوند تا بتوانید در عصر دیجیتال بهتر مدیریت زندگی خود را بدست بگیرید. ساعتهای دیجیتال با توجه به دارا بودن حالت های ورزشی مختلف و ردیابی فعالیت های روزانه و ورزشی میتواند کمک مفیدی جهت سلامتی شما باشد

این مقاله می تواند کمکی برای انتخاب بهتر و هوشمندتری در خرید بهترین ساعت هوشمند در جهان باشد که مناسب شماست.

خرید بهترین ساعت هوشمند و قابلیت های آنها

ساعت‌های هوشمند برخلاف تصور ساعتهای کلاسیک قدیمی که فقط زمان را به شما نشان می دهد می تواند قابلیت هایی همچون اعلان تماس هاو پیام ها در برنامه های مختلف همچنین نمایش هشدارها و مدیریت فععالیت های روزمره و ورزشی شما را دارا باشد و به عنوان همراهی برای گوشی شما روی مچ دستتان باشد. 

تقریبا همه ی ساعت های هوشمند  با اتصال از طریق بلوتوث و برنامه های مربوط به خود به گوشی تلفن همراه متصل می شوند و شما می توانید فعالیت های خود را ازطریق آن مدیرت کنید با این حال مدلهایی از ساعت هوشمند وجود دارد که دارای قابلیت  3G/LTE هستند و می توانند بدون اتصال به گوشی تلفن کار کنند.

از آنجایی که تلفن‌های هوشمند عضو جدا ناپذیری در زندگی امروزی شده اند، نیاز به ساعت‌های هوشمند واقعاً برای زندگی های امروز لازم می باشند.  آیا تا به حال بخاطر اینکه صدای تلفن همراهتان را نشنیده اید تماس یا پیام مهمی از دست دادید؟ یا جایی بوده اید که برای تماس، پیام یا چک کردن شبکه های اجتماعی خود مناسب نبوده باشد؟ موقعیت‌های زیادی وجود دارد که نیاز به هندزفری و دسترسی محتاطانه به تلفن هوشمند شما دارد، ساعت‌های هوشمند این امکان را فراهم می‌کنند .

خرید بهترین ساعت هوشمند و سیستم عامل های آن ها

ساعت های هوشمند برای کارکردن نیاز به نصب برنامه و اتصال به گوشی همراه دارند. هرکدام از برندهای موجود در بازارطبق سیستم عامل خود اپلیکیشن خود برای نصب را دارا هستند که به طور معمول با ایتفاده از Qr-code  روی ساعت می توان آن را دانلود و نصب کرد لازم به ذکر است هه ساعت های هوشمند با همه گوشی های هوشمند سازگار نیستند.

ساعت های هوشمند معمولا از سیستم عامل های Android wear یا Wear OS  استفاده می کنند. Wear OS سیستم عامل سریع و تمیزی است که به سازگار بودن شهرت دارد. Android Wear  یک سیستم عامل open source (منبع باز) می باشد که گزینه های زیادی برای شخصی و سفارشی سازی دارد.

و نهایتا سیستم عامل جدیدی که توسط سامسونگ رونمایی شده تایزن نام دارد که بسیار شبیه Android Weaar است این سیستم عامل برنامه های خاص خود را دارد و امکان اتصال به سایر دستگاهها به جز سامسونگ را دارد.

شرکت مایکروسافت برای Microsoft nand 2 خود از سیستم عامل ویندوز 10 استفاده میکند که این دستگاه با سیستم عامل هاب Android,IOS و windows سازگار است هنگامی که مایکروسافت باند 2 با ویندوز فون 8.1 جفت می شود، از عملکرد دستیار دیجیتال شخصی کورتانا نیز پشتیبانی می کند.

سبک و طراحی در خرید بهترین ساعت هوشمند

نکته مهم در خرید بهترین ساعت هوشمند ظاهر و راحتی آن ها در دست شماست. قبل از خرید ساعت هوشمند باید چند سوال در مورد سبک و طراحی آن از خودتان بپرسید (به طور مثال: صفحه نمایش گرد باشد یا مستطیل؟ یا چه ابعادی دارا باشد که مناسب مچ شما باشد؟)و بعد ار آن به دنبال راحتی ساعت روی دستان خود باشید چرا که قرار است مدت زمان زیادی روی مچ دستان شما باشد و باید از راحتی لازم برخوردار باشد.

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند
بند های متنوع ساعت هوشمند

بند های ساعت هوشمند

برای خرید بهترین ساعت هوشمند باید به بندهای آن نیز توجه کنید.

بند های ساعت هوشمند 16 میلی‌متری، 20 میلی‌متری و 22 میلی‌متری هستند که می‌توان به راحتی آن ها را تعویض کرد و مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنید.

بندهای ساعت هوشمند میتوانند دارای سبک های سنتی مثل چرمی و یا فلزی(استیل) باشند یا از بند هایی که به طور معمول در ساعت های هوشمند استفاه میشوند از جنس سلیکونی باشد بند های سلیکونی دارای انعطاف پذیری بالایی میباشند و برای استفاده های ورزشی بهتر هستند و با تعریق آسیب نمی بینند.

ویژگی های نمایشگر در خرید بهترین ساعت هوشمند

در خرید بهترین ساعت هوشمند ویژگی های نمایشگر بسیار مهم می باشد.

نمایشگرهای OLED و AMOLED ساعت های هوشمند


OLED (دیود ساطع کننده نور ارگانیک) و AMOLED (دیود ساطع کننده نور آلی با ماتریس فعال) این نمایشگر ها بدون نور پس زمینه کار می کنند و هر پیکسل را به صورت مجزا روشن می کنند و سیاهی عمیق و نسبت کنتراست بالاتری تولید می کنند. این نمایشگرها نسبت به انواع دیگرنیز نازک‌تر هستند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند. صفحه نمایش های OLED می توانند تک رنگ،چند رنگ یا تمام رنگ باشند، در صورتی که  AMOLED ها همیشه تمام رنگ هستند.

LCD ساعت هوشمند


نمایشگرهای LCD از نور پس زمینه برای تولید تصاویر استفاده می کنند. صفحه نمایش های LCD (صفحه نمایش کریستال مایع) معمولا زیر نور خورشید یا فضاهایی با نور زیاد عملکرد بسیار خوبی نسبت به سایر نمایشگر ها دارند.

سیاه و سفید


ویژگی بارز این نمایشگر ها صرفه جویی در مصرف باتری نسبت به سایر نمایشگر های رنگی میباشد بعضی از این نمایشگر ها با استفاده از قابلیت  E-Ink یا E-Paper به شما امکان می‌دهد در فضای باز یا در محیط‌های با نور روشن بدون تابش خیره کننده راحت تر صفحه نمایش خود را ببینید.

صفحه نمایش


بعضی از صفحه نمایش ها دائم روشمن هستند و برخی دیگر برای کاهش مصرف باتری با حرکت دست صفحه نمایش روشن می شود.

مقاوم در برابر آب/ضد آب


قابلیتی که در بسیاری از ساعت های هوشمند جدید به چشم می خورد ضد آب بودن آن است

شما هم اگر از ساعت هوشمند برای استفاده در فضاهای باز و فعالیت های ورزشی مانند دویدن و دوچرخه سواری و حتی شنا استفاده میکنید بهنر است ساعتی تهیه کنید که در برابر نفود آب مقاوم باشد حتما در موقع خرید به این نکته توجه کنید که ساعت هوشمند تا چه عمق و چقدر از نفوذ آب جلوگیری می کند.

ساعت‌های شیشه‌ای تقویت‌شده با مواد شیمیایی


برخی از ساعت ها در برابر ضربه و خراشیدگی از مقاومت بهتری برخوردار هستند و از صفحه نمایشی همچون کورنینگ گوریلاگلس استفاده می کنند تا از خراشیدگی و نفوذ گردو غبار جلوگیری کنند

رابط خرید بهترین ساعت هوشمند

صفحه لمسی


با استفاده از صفحه نمایش لمسی موجود در ساعت های هوشمند می توانید قسمت های محتلف گوشی همراه خود را کنترل کنید

دکمه‌ها و قاب‌ها


همچنین می توانید با استفاده از دکمه های موجود روی ساعت هوشمند امکاناتی همچون گرفتن عکس ورود به شبکه های اجتماعی و سایر موارد استفاده کنید. برخی از ساعت های هوشمند (معمولا ساعت های هوشمند سامونگ) از یک قاب چرخان استفاده می کنند که به شما امکان پیمایش بین منو ها و برنامه ها را می دهد همچنین دکمه ها برای بازگشت به منو اصلی استفاده می شوند.

اعلان ها در ساعت های هوشمند

وظیفه عمده ساعت های هوشمند نمایش اعلان های تماس ها و پیام ها در برنامه های مختلف از جمله یامک و پیام های واتس اپ وسایر شبکه های اجتماعی می باشد.

بسیاری از ساعت ها فقط قابلیت نمایش اعلان ها را بدون نمایش محتوای اصلی دارند که در این موارد برای مشاهده محتوا باید از گوشی تلفن همراه خود استفاده کنید اما برخی دیگر از ساعت های هوشمند با تنظیم برنامه ها می توانند علاوه بر اعلان محتوای پیا را نیز نمایش بدهند و حتی می توان از طریق ساعت هوشمند خود به تماس ها و پیام ها پاسخ داد  (به شرطی که در محدوده بی‌سیم گوشی هوشمند شما باشد).

ویژگی های خاص ساعت هوشمند

هر ساعت هوشمند با برند متفاوت و یا حتی از یک برند می تواند ویژگی های خاص خود را دارا باشد و با یکدیگر متفاوت باشند چند ویژگی معمول در ساعتهای هوشمند که باید در موقع خرید آنها را با توجه به نیازتان در نظر بگیرید باهم بررسی میکنیم:

ردیابی فعالیت های روزانه

  • اگر از خرید بهترین ساعت هوشمند قصد اندازه گیری فعالیت های روزانه و ورزشی خود را دارید باید به دنبال ساعتی باشید که ویژگی های: گام‌ شمار(گام‌ها را اندازه‌گیری می‌کند)، شتاب‌سنج (اندازه‌گیری شدت)، مانیتور ضربان قلب و در برخی از موارد اکسیژن خون یا سایر فناوری‌های ردیابی را داشته باشد.از این ویژگی ها می توانید برای تعداد گامهای برداشته شده مقدار کالری سوزانده شده ضربان قلب و اکسیژن خون در هنگام فعالیت ها استفاده کنید. در بعضی از ساعت های هوشمند فعالیت های ورزشی به صورت سفارشی تنظیم شده و به شما هشدارهای لازم برای فعالیت های روزانه وورزشی را می دهند.
  • کنترل دستورات صوتی و متنی ساعت های هوشمند
  • در برخی از ساعت های هوشمند شما می توانید دستورات صوتی صادر کنید، یادداشت های روزانه را ضبط کنید، پیام های متنی را ارسال و دریافت کنید، در وب جستجو کنید و خیلی از کارهای دیگر را بدون نیاز به هندزفری انجام دهید.
  • کنترل موسیقی در ساعت های هوشمند
  • با استفاده از ساعت هوشمند خود می توانید با اتصال به کتابخانه موسیقی کنترل موسیقی عای خود را به دست بگیرید
  • کنترل زنگ هشدار در ساعت های هوشمند
  • شما می توانید بدون نیاز به گوشی هوشمندتان با استفاده از ساعت هوشمند خود هشدارهای تلفن همراه خود را تنظیم و مشاهده کنید
  • جی پی اس در ساعت های هوشمند
  • بعضی از ساعت های هوشمند با استفاده از فناوری GPS ارائه می شوند که شما می توانید فعالیت های ورزشی خود را همچون دویدن روی نقشه مشاهده کرده و یا مسیر خود را در شهر پیدا کنید.

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند در باتری و شارژدهی

در خرید بهترین ساعت هوشمند میان باتری و میزان شارژدهی یک ساعت هوشمند بسیار حائز اهمیت است که در موقع خرید باید به ظرفیت باتری توجه داشته باشید بعضی از ساعتهای هوشمند با توجه به ویژگی های صفحه نمایش و سنسور های موجود 2الی 3 روز و برخی دیگر تا 30 روز می توانند شارژ نگهداری کنند.

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند ارزان

با توجه به نکاتی که در بالا گفتیم یک ساعت هوشمند می تواند از امکانات متعددی برخوردار باشد که همه موارد می توانند در قیمت آن نقش داشته باشند اما شما می توانید از سایت فروشگاه فراسیستم تمامی مدلهای موجود با قیمتهای مناسب از ارزانترین تا گرانترین آنها را باهم با توجه به امکانات موجود مقایسه کرده و بهترین ساعت از نظر قیمت و کارایی را انتخاب کنید.

برنامه (اپلیکیشن) ساعت های هوشمند

برنامه های ساعتهای هوشمند با توجه به گستردگی برندها و مدلها از ویژگی های متفاوتی برخوردار هستند برنامه روی گوشی هوشمند شما نصب می شود  و به شما امکانات زیادی جهت سفارشی سازی ساعت هوشمند خود ازجمله تم های متفاوت، واچ فیس ها(صفحه نمایش ساعت) که می تواند به صورت آنالوگ یا دیجیتال تنظیم گردد به شما ارائه می دهد و همچنین بسیاری از برنامه های محبوب شما مانند ویجت های مختلف را روی صفحه ساعت خود شخصی سازی کنید و برنامه هایی مانند رسانه های اجتماعی، برنامه های تناسب اندام و ردیاب های سلامتی و برنامه های کاربردی مختلف را متناسب با نیازتان روی ساعت هوشمند خود تنظیم نمایید.

خرید آنلاین یا خرید در فروشگاه فراسیستم

طیف گسترده ای از ساعت های هوشمند شیائومی ،امیزفیت، اپل ،سامسونگ را درفروشگاه فراسیستم میتوانید مشاهده کنید همچنین می توانید از طریق وبسایت فراسیستم تمامی مدلهای موجود ساعتهای هوشمند را مشاهده و بهترین ساعت هوشمند مناسب برای خود را انتخاب و خریداری بفرمایید.

فراموش نکنید که در تمام مراحل قبل از خرید هنگام خرید و پس از خرید ما در کنار شما حضور داریم و می توانید روی راهنمایی ما حساب کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشد.

در ضمن ما ارسال سریع و به روز کالا از طریق پیک در شهر تهران و ارسال با پست پیشتاز در سریعترین زمان ممکن برای شهرستان داریم پس با خیال راحت میتونید سفارش بدید.

خرید بهترین ساعت هوشمند مشابه اپل

خرید بهترین ساعت هوشمند زنانه

ارزانترین ساعت هوشمند در ایران

خرید بهترین قیمت ساعت هوشمند

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند تا سه میلیون تومان

ایا بندهای ساعت هوشمند قابل تعویض هستند؟

بند های ساعت هوشمند 16 میلی‌متری، 20 میلی‌متری و 22 میلی‌متری هستند که می‌توان به راحتی آن ها را تعویض کرد و مطابق با سلیقه خود شخصی سازی کنید.

ساعت های هوشمند از چه سیستم عامل هایی پشتیبانی می کنند؟

ساعت های هوشمند معمولا از سیستم عامل های Android wear یا Wear OS  استفاده می کنند. Wear OS سیستم عامل سریع و تمیزی است که به سازگار بودن شهرت دارد. Android Wear  یک سیستم عامل open source (منبع باز) می باشد که گزینه های زیادی برای شخصی و سفارشی سازی دارد.

ارسال دیدگاه